مدیران کانون‌های مساجد با "هم‌افزا" برای تشکیل مسجد تمدن ساز مهیا می شوند
مديران کانون‌هاي مساجد با "هم‌افزا" براي تشکيل مسجد تمدن ساز مهيا مي شوند
در خراسان شمالی؛

مدیران کانون‌های مساجد با "هم‌افزا" برای تشکیل مسجد تمدن ساز مهیا می شوند

سرپرست ستادهماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي از برگزاري دوره آموزشي "هم افزا" با هدف توانمندسازي مديران اين کانون‌ها و حضور اساتيد برجسته و مسئولان استاني و کشوري در استان خبر داد.
شناسه خبر : 61978 تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان انتشار : ۲۳:۲۱

 به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ دکتر«تقی صادقی»، از اجرای طرح آموزشی "هم افزا" ویژه مدیران کانون های  فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی  خبر داد و گفت: این برنامه  آموزشی در مجتمع اقامتی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان در روستای روئین اسفراین برنامه ریزی و اجرا می شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی اعلام کرد:  دوره آموزشی فوق  پنج شنبه و جمعه؛ بیستم و بیست و یکم اریبهشت ماه جاری با حضور «مهدی مقدم»، معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

صادقی با تشریح برنامه های این دوره آموزشی دوروزه، توانمند سازی مدیران کانون های مساجد استان در قالب نشست های کارگاهی و تشکیل پنل های تخصصی را اعلام کرد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمين «محمدجواد نظافت يزدي»، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، میهمان ویژه این دوره آموزشی است و به مباحث اندیشه ای  و موضوع مسجد تمدن ساز اشاره و بیان می کند.

 

وی در تکمیل مطالب فوق افزود: نزدیک به 70 مدیرکانون و فعالان شبکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از مناطق شهری و روستایی استان با مباحث فرهنگی و مدیریت فرهنگی مسجد و  برنامه های پیش رو تا پایان سال جاری آشنا می شوند و همراه  هم به استقبال نکوداشت دهه کرامت و ایام میلاد شمس الشموس حضرت علی بن موی الرضا علیه السلام و حضرت  فاطمه  معصومه سلام الله  علیه می روند.

دکتر صادقی البته افزود: فعالان کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا سلام الله علیها اسفراین اجرای این دوره آ»وزشی  را بر عهده دارند و میزبان اهالی مسجد خواهند بود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین این دوره آموزشی را  یکی از 7 طرح ارائه شده از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به بنیاد شهید آوینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد و گفت: علاوه بر این،  شش طرح "خانه های نور" با  هدف ساماندهی و ارتقاء دوره ها و محافل قرآنی خانگی در نقاط مختلف استان و البته آموزش مربیان قرآنی و کیفیت بخشی به محافل انس با قرآن و برگزاری مسابقات قرآنی در این قالب،  "مرزبانان فرهنگ" با محوریت 15 کانون فرهنگی هنری در 15 روستای مناطق مرزی استان، "زندگی پویا" با آموزش و مهارت افزایی سبک زندگی اسلامی، "پایگاه شهید گمنام"  با محوریت ایثار و شهادت و شناسایی کانون های تخصصی و آموزش تاریخ شفاهی زندگی شهدا، "محله هنر"  و نیز طرح تربیت حافظان قرآن از آن جمله است .

 

دکتر صادقی رویکرد بازگشت به مساجد و رونق شبانه روزی خانه های خدا را مورد توجه و اولویت اصلی حوزه فرهنگ و هنر نام برد و ضمن حمایت از برنامه های ارزشمند و طرح های اثرگذار مسجدی  از تلاش ها برای راه اندازی بنیاد شهید امانی- تنها شهید خبرنگار استان- ذیل بنیاد شهید آوینی  خبر داد و گفت: این بنیاد در قدم های اول راه اندازی است و طی آن با سه حوزه  آموزش، تولید و رویداد در تلاشیم که ضمن  حمایت از برنامه های مردمی و فرهنگی، بتوانیم در جهت توسعه فرهنگ اقدام کنیم.

 

صادقی، همچنین توضیح داد: مبنای راه اندازی این بنیاد اعتماد به حلقه های مردمی و ظرفیت های اثرگذار با هدف شبکه سازی است که هم اکنون 34 طرح نهادهای مردمی در حال بررسی در دست حمایت دارد.

 

پایان/